shutterstock

Prečo je budovanie obrazového kapitálu firmy dôležité?

Obrázky sú väčšinou základom každého reklamného vizuálu. Kúpené z fotobanky, stiahnuté z internetu alebo vyrobené na mieru. Vlastný obrazový kapitál firmy je autentický a dôveryhodný, preto je vlastná produkcia fotiek dôležitá pre efektívnu komunikáciu firmy.

Kto si objednáva fotenie? Klient. Napríklad z oblasti módy, majiteľ siete predajní obuvi alebo štýlového módneho domu. Z praxe však vyplýva, že fotografie potrebujú všetci klienti z rôznych oblastí podnikania, či už ide o drevársky alebo strojársky priemysel, služby, zábavu alebo malé obchody v centrách miest. Všetkých spája neustála snaha o dosiahnutie „trendy“ štýlu, prestíže a kvality. Fotografie novej módnej kolekcie, ale aj backstageové fotografie zo zákulisia určené na web, reklamy s celebritami do časopisov alebo reporty z módnych show, benefičných akcií a podujatí ktoré sponzorujú. Takáto prezentácia oddeľuje úspešných a prestížnych od obyčajných a tuctových. A to je kľúčový prvok súčasného svetového trhu, kde sa dennodenne zvádza boj o zákazníka.

Komunikačné kanály rozhodujú o tom, koľko ľudí uvidí vašu reklamu. Kvalitný obsah rozhodne o konverzii potenciálnych zákazníkov na platiacich.

Jednoduchá a úderná základná myšlienka, copytext, grafika a fotky tvoria obsah, ktorý zaujme a presvedčí. Práve presvedčenie zákazníkov je hlavný motív podnikateľského snaženia. Každá fotka však niečo stojí, najmä pokiaľ ide o kvalitnú a ucelenú fotografickú prácu. Klient si potrpí na jedinečné stvárnenie, známe tváre modeliek alebo presvedčivých hercov, perfektný styling a hlavne originálne výsledky vrhajúce na reklamu lesk prestíže. Pojem „originálne fotografie“ znamená, že produkcia na zákazku zhotovila fotky podľa predstavy objednávajúceho a predala mu ich v plnom rozsahu. Fotografie sú vlastníctvom klienta, čo potvrdzuje aj zmluva o dielo. Nikto iný ich teda nemá právo použiť. V tom je silný originál.

Existuje lacnejšia alternatíva ako vlastné fotenie?

Samozrejme, tak ako pri všetkom. Môžete využiť jednu z najväčších fotobánk Shutterstock a použiť perfektnú fotografiu… ktorú možno použije aj nákupné centrum v Rakúsku, módny dom v Bratislave a skôr či neskôr aj váš sused. Strácate výhodu originálu a ten obdiv okolo neho, ale povedzme si narovinu – vždy lepšie ako siahnuť po obrázku z googla v rozlíšení 100x250px.