Text na webe je kráľom informácií. Rozhodne o všetkom.
Príťažlivá grafika zaujme na prvý pohľad. Ale čo druhý – detailnejší pohľad. Text rozhodne o všetkom. Musí jasne definovať problém a navrhnúť riešenie, musí byť krátky, jasný, štylisticky správny a bez gramatických chýb.
Začína text vašej stránky „Vitajte na našej stránke“?
Vitajte na internete? Hlúposť. Nikoho to nezaujíma, každý chce rýchle riešenie svojho problému.
- Píšte stručné a jasné vety bez omáčok, polopate
- Uvádzajte príklady
- Naplňte web výzvami
- Používajte správny formát nadpisov a podnadpisov <h1>Hlavný nadpis</h1>, <h2>Podnadpis</h2>, je to dôležité pre lepšie skóre vo vyhľadávaní
- Nadpis musí obsahovať základné kľúčové slovo
- Text rozkúskujte do odstavcov tak, aby mal každý maximálne 4 riadky
- Používajte formátovanie textu (Bold) pre zvýraznenie podstatných informácii, dbajte ale aj na estetickú stránku formátovania textu. Nepoužívajte všetky typy formátovania.
- Text začnite definíciou problému a vzápäti ponúknite riešenie
- Vyhnite sa zakázaným slovám: zeregistrovať sa, kúpiť, zaplatiť, zmluva, cenová bomba, sexi a iné masovky
- Vymýšľajte skvelé nadpisy. Inšpirujte sa v bulváre, ich nadpisy predávajú. Vy však nezabudnite na relevantnosť obsahu. Lacné senzácie vám nepomôžu.
- Používajte vhodný font. Ideálne jednoduchý, ľahko čitateľný a teda bezpätkový. Ľudia vás čítajú online z monitora, uľahčíte im to.
- Nepoužívajte kapitálky, text nie je čitateľný.
- Optimalizujte text na jednoduché čítanie aj pre farboslepých alebo ľudí s malými vadami zraku. Použite správny font, nepoužívajte slabý kontrast medzi písmom a pozadím, nekombinujte krikľavé farby a pod.
- Nepoužívajte podčiarknuté slová, pôsobia ako hypertextový odkaz – ľudia čakajú, že naň môžu kliknúť. Taký je zaužívaný štandard.
- Odkazy na inú stránku dajte otvárať vždy do nového okna tak, aby sa po kliku vaša stránka nezavrela.
- Nepoužívajte množstvo cudích a kúlových slov. Nie je to profesionálne a ľudia im nerozumejú. Berte ohľad na fakt, že vaši zákazníci nie sú odborníci vo vašom fachu. Preto vás potrebujú.
Tipy pre atraktívny názov vašich zákazníckych magnetov:
„XY tipov, ktoré vám…“
Napríklad „22 tipov pre záhradu, ktorú vám budú susedia závidieť“
„YX chýb, ktorých sa môžete dopustiť pri … a ako sa ich vyvarovať“
Napríklad „8 chýb, ktoré môžete spraviť pri komunikácii so zákazníkom a ako sa ich vyvarovať“
„Ako … a ušetriť tím …“
Ako jednoducho vyčistiť drenáže a ušetriť tým na až 13% ročných nákladov na úrode
„Prečo … a ako vám to pomôže …“
„Prečo investovať do dieselového motoru a koľko peňazí ušetríte počas 4-ročnej prevádzky“
„Na čo si dávať pozor pri … a koľko vás to môže stáť“
„Na čo si dať pozor pri výbere jazdeného auta a koľko vás táto chyba môže stáť“
„Čo pred vami … taja a ako mi táto informácia môže pomôcť …“
„Čo pred vami taja autobazáre a koľko môžem ušetriť správnym výberom auta“
„Odhalenie tajomstva …“
„Odhalenie tajomstva krásnych záhrad“