copytext copywriter reklama banska bystrica

Text na webe je kráľom informácií. Rozhodne o všetkom.

Príťažlivá grafika zaujme na prvý pohľad. Ale čo druhý – detailnejší pohľad. Text rozhodne o všetkom. Musí jasne definovať problém a navrhnúť riešenie, musí byť krátky, jasný, štylisticky správny a bez gramatických chýb.

Začína text vašej stránky „Vitajte na našej stránke“?
Vitajte na internete? Hlúposť. Nikoho to nezaujíma, každý chce rýchle riešenie svojho problému.

  1. Píšte stručné a jasné vety bez omáčok, polopate
  2. Uvádzajte príklady
  3. Naplňte web výzvami
  4. Používajte správny formát nadpisov a podnadpisov  <h1>Hlavný nadpis</h1>, <h2>Podnadpis</h2>, je to dôležité pre lepšie skóre vo vyhľadávaní
  5. Nadpis musí obsahovať základné kľúčové slovo
  6. Text rozkúskujte do odstavcov tak, aby mal každý maximálne 4 riadky
  7. Používajte formátovanie textu (Bold) pre zvýraznenie podstatných informácii, dbajte ale aj na estetickú stránku formátovania textu. Nepoužívajte všetky typy formátovania.
  8. Text začnite definíciou problému a vzápäti ponúknite riešenie
  9. Vyhnite sa zakázaným slovám: zeregistrovať sa, kúpiť, zaplatiť, zmluva, cenová bomba, sexi a iné masovky
  10. Vymýšľajte skvelé nadpisy. Inšpirujte sa v bulváre, ich nadpisy predávajú. Vy však nezabudnite na relevantnosť obsahu. Lacné senzácie vám nepomôžu.
  11. Používajte vhodný font. Ideálne jednoduchý, ľahko čitateľný a teda bezpätkový. Ľudia vás čítajú online z monitora, uľahčíte im to.
  12. Nepoužívajte kapitálky, text nie je čitateľný.
  13. Optimalizujte text na jednoduché čítanie aj pre farboslepých alebo ľudí s malými vadami zraku. Použite správny font, nepoužívajte slabý kontrast medzi písmom a pozadím, nekombinujte krikľavé farby a pod.
  14. Nepoužívajte podčiarknuté slová, pôsobia ako hypertextový odkaz – ľudia čakajú, že naň môžu kliknúť. Taký je zaužívaný štandard.
  15. Odkazy na inú stránku dajte otvárať vždy do nového okna tak, aby sa po kliku vaša stránka nezavrela.
  16. Nepoužívajte množstvo cudích a kúlových slov. Nie je to profesionálne a ľudia im nerozumejú. Berte ohľad na fakt, že vaši zákazníci nie sú odborníci vo vašom fachu. Preto vás potrebujú.

 

Tipy pre atraktívny názov vašich zákazníckych magnetov:

„XY tipov, ktoré vám…“
Napríklad „22 tipov pre záhradu, ktorú vám budú susedia závidieť“

„YX chýb, ktorých sa môžete dopustiť pri … a ako sa ich vyvarovať“
Napríklad „8 chýb, ktoré môžete spraviť pri komunikácii so zákazníkom a ako sa ich vyvarovať“

„Ako … a ušetriť tím …“
Ako jednoducho vyčistiť drenáže a ušetriť tým na až 13% ročných nákladov na úrode

„Prečo … a ako vám to pomôže …“
„Prečo investovať do dieselového motoru a koľko peňazí ušetríte počas 4-ročnej prevádzky“

„Na čo si dávať pozor pri … a koľko vás to môže stáť“
„Na čo si dať pozor pri výbere jazdeného auta a koľko vás táto chyba môže stáť“

„Čo pred vami … taja a ako mi táto informácia môže pomôcť …“
„Čo pred vami taja autobazáre a koľko môžem ušetriť správnym výberom auta“

„Odhalenie tajomstva …“ 
„Odhalenie tajomstva krásnych záhrad“