Prečo je dôležitá analýza a reporting webstránky?
Odpoveď je jednoduchá, aby ste zistili:
1. Ako sa správajú vaši návštevníci
2. Odkiaľ prišli a prečo
3. Čo ich zaujíma a čo nie
4. Čo nakupujú, kedy najviac a za koľko
Správne zostavený report vám napovie veľa o správaní sa návštevníkov. Využite napr. aplikáciu Google Analytics, ktorá je priamo spojená s vaším webom a doplňte ju napr. aplikáciou “tepelných máp” vyhodnocujúcich frekvencie pohybu priamo na stránke.
Pomocou merania cieľov a eCommerce dokážete presne povedať nielen to, ktorá kampaň vám priniesla koľko ľudí, ale aj to, či sa z nich stali zákazníci a za koľko nakúpili. Vaše marže poznáte, a tak si ľahko spočítate návratnosť vašich rýchlych internetových investícií v priebehu niekoľkých sekúnd.
Čo je možné merať?
- vývoj návštevnosti v danom čase
- počet zobrazených stránok
- stránky, na ktoré ľudia prichádzajú/odchádzajú
- čas strávený na webe
- pomer nových a vracajúcich sa návštevníkov
- pomer návštev, ktoré zatvoria vaše stránky, len čo ich otvoria
- geolokácia návštevnosti (štáty, ale aj mestá)
- používané prehliadače, rozlíšenia obrazovky, operačné systémy
- odkazujúce stránky
- kľúčové slová vo vyhľadávačoch
- sledovanie návštevnosti z internetových kampaní
- najobľúbenejší obsah stránok
- meranie cieľov
- vizualizácia plnenia cieľov