Pre koho tvoríme webové texty? Pre ľudí alebo pre vyhľadávače?

Aký text zlepší pozíciu vo vyhľadávačoch?

O tvorení obsahu na webe sa popísalo veľa. Zo všetkých článkov však vyplýva jedno – kvalitný obsah je zárukou úspešnosti webu. Stránky, ktoré sa zapíšu v povedomí vyhľadávačov ako stránky s kvalitným obsahom, t. j. relevantným k hľadanému výrazu, sú vo všeobecnosti hodnotené pozitívne a ak sa nič neočakávané nestane, tak je u nich potenciál získať pri nasledujúcej indexácii lepšiu pozíciu, pretože ich dôveryhodnosť úmerne rastie so zvyšujúcou sa návštevnosťou.

Ako zvýšiť návštevnosť na stránke?

Viac návštev získame, ak obsah na našej stránke bude lepší ako obsah na stránke našej konkurencie. Lepší znamená relevantnejší a informačne nasýtenejší, no súčasne zrozumiteľnejší a názornejší. Kvalita je zbraň číslo 1 v boji s konkurenčným obsahom, ale nie vždy jedna zbraň postačí. Ak chceme konkurenciu definitívne odrovnať, musíme zaútočiť nielen kvalitou, ale aj kvantitou. V našom prípade musíme konkurenciu doslova prevalcovať množstvom kvalitného obsahu.

Viac obsahu znamená vo všeobecnosti viac návštev, viac odkazov, viac (registrovaných) odberateľov, jednoducho viac ľudí, ktorí budú o vás vedieť a hovoriť.

Pozor, tento predpoklad funguje len v prípade, že pridávate obsah, ktorý je žiadaný a navyše aktuálny. Je kontraproduktívne  publikovať témy, o ktoré nie je záujem len preto, aby sa na webe objavilo niečo nové. Toto na vyhľadávače platilo kedysi, dnes sú zacielené predovšetkým na obsah.

Relevantný obsah platí na čitateľov. Čo platí na roboty?

google bot

1. Link back

Prelinkujte svoje staré články, vrátite ich medzi čitateľov a zároveň zabodujete aj u robotov, pretože získate ďalšie kľúčové slová odkazujúce na relevantné témy.

2. Link out

Odkazujte na témy, o ktorých píšete aj na iných weboch, pomôžete vašim čitateľom dohľadať si potrebné informácie a aj sebe. Všimnú si vás nielen roboty, ale napr. aj iní blogeri, ktorí môžu zasa odkazovať na vás. Buďte však trpezliví, tento proces trochu trvá.

3. Headlines

Nadpisy musia byť zrozumiteľné a trefné zároveň. Máte iba jednu možnosť ako zaujať, tak ju nepremárnite nezaujímavým a nič nehovoriacim názvom článku.

4. Populárne informácie

Prejdite si 20 % všetkých svojich najúspešnejších článkov a zistite, čo sa ľuďom páči. Nemusíte prechádzať každý článok osobitne, využite napr. štatistiky vašich najčítanejších článkov v Google Analytics. Rovnako si prejdite najúspešnejšie články vašich konkurentov. Keďže v tomto prípade nemáte prístup do výsledkov Google Analytics, využite napr. Open Site Explorer. Tu môžete zistiť, na ktoré články vášho konkurenta najviac odkazovali ostatní, teda ktoré konkurenčné články a témy boli pre čitateľov najhodnotnejšie.

Rada na záver:

Skôr ako uverejníte článok reálne zhodnoťte jeho prínos pre čitateľov, ak je dobrý pre nich, bude dobrý aj pre roboty.