klienti

Zákazník – náš pán?

Veľa sa píše ohľadom kvality práce. Sú zákazníci ochotní si za kvalitnú prácu zaplatiť? Vraj áno. Ale čo, keď odvediete svoju robotu na 100%, očakávate úhradu faktúry a tá nie a nie prísť? Ako zákazníci reagujú na vymáhanie pohľadávky?

Zo všetkých našich zákazníckych prieskumov vyplýva, že zákazníci uprednostnia kvalitu pred cenou. Vyžadujú rýchlosť, odbornosť, skvele odvedenú prácu a pridanú hodnotu ako samozrejmosť. Keď však príde na platbu, začína kolotoč vymáhania pohľadávok. Volanie, esemesky, maily – nič nezaberá. Zákazník sa vyhovára a často krát klame. Stavia sa do pozície chudáčika, ktorý za nič nemôže. To vy spôsobujete problémy jemu – vy totiž chcete zaplatiť za prácu, ktorú ste preňho vykonali a s ktorou dobrovoľne súhlasil, dopredu schválil cenu a po dokončení roboty bol bezvýhradne spokojný.

Rýchly test

Skúste navštíviť najbližšie Tesco, nakúpiť na faktúru a zjednávať jej splatnosť 2 mesiace po lehote splatnosti. Nemožné.

Riešenie

Čo so zákazníkom, ktorý si neváži vašu prácu a nevie vám za ňu zaplatiť vopred dohodnuté peniaze? Jediné riešenie je nemať takéhoto zákazníka. Už dávno neplatí bezhraničné „zákazník, náš pán“ a ak chceme robiť to, čo nás baví, a navyše aj kvalitne, nemôžeme si dovoliť pracovať zadarmo a úverovať zákazníkov s bezkonkurenčnou úrokovou sadzbou 0,00%. Nikto na tom nie je tak dobre, aby si mohol dovoliť spolupracovať s týmto typom zákazníka.

Nádej

Netreba zúfať, takáto skutočnosť dokáže pokaziť dobrú náladu, ale my sa z toho vieme poučiť a využiť čas lepšie – zdokonaliť svoje služby, predať sa iným – lepším zákazníkom a zvýšiť tak svoje zisky. Všetko „zlé“ je na niečo dobré :)

Ponaučenie

Uvedomte si, že ak je pre zákazníka jediným kritériom nízka cena a vy si zakladáte na vysokej kvalite, ste v konečnom dôsledku nekompatibilní a nedokážete spolupracovať. Nemôžete a nechcite konkurovať lacným dodávateľom – ich náklady sú oveľa nižšie. Rozdiel tvoria technológie, skúsenosti, skills, pracovné zanietenie, referencie, spokojní zákazníci. Navyše radosť z nízkej ceny trvá len chvíľu. Ak odfláknete robotu, zákazník nebude spokojný – a nebude riešiť, či ste boli lacní alebo drahí.

Prajem vám veľa úprimných a slušných zákazníkov :)