13 nešťastných chýb na webe
Aké sú najčastejšie chyby, ktorých sa pri tvorbe stránok mnohí dopúšťajú? Skontrolujte si tú vašu pomocou nasledujúcich bodov.
1. Píšete veľa o sebe
Jednou z najzásadnejších chýb je, keď firmy píšu v prvom rade o sebe. To ale nikoho nezaujíma – ľudia vždy hľadajú riešenie svojho problému a je im jedno kto ste. Zamerajte obsah na zákazníka.
2. Málo informácií nestačí
Neprikladáte textu na webe dostatočnú vážnosť. Text je kráľ webu a rozhoduje o všetkom. Niekedy stačí, že nejaké informácie chýbajú a ľudia hľadajú ďalej na iných weboch. Urobte popis tak, aby zákazník našiel odpovede na všetky svoje otázky a nemusel hľadať ďalej.
3. Chýbajúca cena
Všetky informácie o produktoch strácajú hodnotu, pokiaľ nevidíme cenu. Tá musí byť jasne stanovená. Pokiaľ ide o zložitejší produkt alebo službu, je vhodné použiť konfigurátor alebo online kalkulačku priamo na webe tak, aby si návštevník mohol spočítať orientačnú cenu. Zasýtite tak jeho hlad po cene.
4. Nesprávne zobrazenie stránky a nefunkčnosť
O vašej serióznosti a “profesionálnom” prístupe k biznisu hovoria nefunkčné obrázky, videá, zlé zarovnanie a optimalizácia pre rôzne monitory, vírusy alebo úplné zablokovanie vášho webu.
5. Preklepy a gramatické chyby
Text hovorí o vás, aj keď nehovorí o vás Dôležitá je správnosť textu či už po obsahovej, gramatickej alebo štylistickej stránke. Ak máte problém s textom a gramatikou, zákazníci to nepochopia. Potrebujete služby copywritera. Preklepy a chyby v texte o vás vypovedia jediné…
6. Neprehľadnosť
Sú Vaše stránky prehľadné? Je navigácia jednoduchá, intuitívna a skutočne priamočiara? Neprehľadnosť stojí čitateľa energiu, nevládze, nechce sa mu; odchádza, pretože nenašiel, čo hľadal.
7. Nesprávne pomenovanie položiek v menu
Menu je vždy textové a pozostáva zo správnych kľúčových slov. Každá položka jasne definuje obsah stránky, ktorý je za ňou ukrytý.
8. Chyby súvisiace s kľúčovými slovami
Málo. Veľa. Nesprávne. Nepodstatné. Používajú sa podstatné mená, nie zámená.
9. Neúplné kontakty
Máte uvedené všetko? Od názvu, cez adresu a telefón až po IČO, prípadne IČ-DPH? Seriózna firma sa predsa nezatajuje. Pridajte link na obchodný register aj na štátny orgán dozoru.
10. Nesprávne kľúčové slová
Nemáte ich málo alebo naopak – priveľa? Otestujte si hustotu a kvalitu kľúčových slov. Neviete ako, čítajte náš blog
11. Intro a úvodné animácie
Tento prežitok z čias, kedy bol Flash cool, ešte stále straší na mnohých weboch. Faktom ostáva, že nijaké intro ani niekoľko minútové animácie ľudí nezaujímajú. Chcú informácie. Myslite na tých 2 – 7 sekúnd, ktoré máte na získanie zákazníkovej pozornosti.
12. Neklamete vyhľadávacích robotov?
Biele písmo na bielom pozadí stránky, skryté odkazy, irelevantné spätné linky – toto všetko hodnotia roboti indexujúci weby pre vyhľadávače veľmi negatívne. Vaša stránka môže z vyhľadávania vypadnúť úplne. Stojí vám to za to riziko?
13. Vysoký rozpočet pre komunikačné kanály
Platíte drahú reklamu na Google alebo Etargete a vaše stránky majú nízku konverziu potenciálnych na platiacich zákazníkov. Nehľadajte riešenie problému vo vyššom rozpočte pre reklamu. Chyba je v obsahu. Najdôležitejší bod moderného marketingu.