facebook-logo

Toto musíte vedieť o úspešnej komunikácii na facebooku

V nasledujúcich tipoch si popíšeme niekoľko zaujímavých možností, ako úspešne komunikovať na Facebooku. Netreba však zabúdať na to podstatné – obsah, jeho kvalita a relevancia. Nech zvolíme akúkoľvek stratégiu, s nekvalitným obsahom to proste nepôjde. Fanpage musí mať dušu, musí obsahovať kvalitné info, pestrý obrazový materiál a samozrejme pridanú hodnotu, ktorú inde fanúšik nenájde. Preto je náš fanúšik.

Ak máme skvelý obsah, môžeme pristúpiť k stratégii komunikácie. Jej základom na sociálnej sieti Facebook je takzvaný „wall post“ (príspevok na stene). Zobrazuje sa na vašej stránke, kde ho môžu vaši fanúšikovia vidieť, „like-ovať“, zdieľať alebo komentovať. Takto zverejňovať môžete rôzne textové informácie, obrázky, fotografie, videá a linky na rôzne odkazy.

 

Čo všetko mám zdieľať?

Aby sa k vám fanúšikovia vracali a pozývali svojich priateľov, musíte mať zaujímavý a rôznorodý obsah. Tu pre vás máme pár tipov:

- správy, obrázky, videá, odkazy na články

- firemné novinky, firemné akcie, firemné udalosti

- stávajúce produkty, produktové novinky, zľavnené produkty

- zaujímavosti a novinky z firemnej oblasti

- aktuálne dianie a novinky zo šoubiznisu, sviatky a veľa iného

 

Kedy mám prispievať na plochu?

Počas pracovného týždňa je na internete najviac ľudí. Prispievanie „postov“ však treba plánovať, keďže počet ľudí na internete nie je v rôzne hodiny konštantný.

 

Od pondelku do piatku budú mať vaše príspevky najväčší efekt:

- v doobedňajších hodinách, medzi 8:00 – 10:00 hod.

- v poobedňajších hodinách, medzi 15:00 – 16:00 hod.

- v podvečerných hodinách, medzi 18:00 – 20:00 hod.

 

Cez víkend ľudí na internete ubúda. Preto aj samotné príspevky na nástenkách majú rôznu úspešnosť v rovnakú hodinu. Najväčšiu popularitu majú „posty“:

- v doobedňajších hodinách, medzi 9:00 – 10:00 hod.

- v podvečerných hodinách, medzi 19:00 – 20:00 hod.

 

Piatok je špecifický deň. Môžeme ho považovať ako kombináciu pracovného dňa a

začiatku víkendu. Preto je špecifické aj vkladanie príspevkov:

- v doobedňajších hodinách, medzi 8:00 – 10:00 hod.

- v poobedňajších hodinách, medzi 16:00 – 17:00 hod.

 

Ako má vyzerať populárny obsah?

Virálnosť a charakter príspevku. Približne dve tretiny všetkých „postov“ obsahujú obrázky – ich používanie je priam nutnosťou.

Videá využívajte len málokedy, pretože majú výrazne nižšiu viralitu. Pozeranie videí zaberá veľa času, preto sú aj menej vhodné na zdieľanie.

Príspevky s odkazmi majú taktiež výrazne nižšiu viralitu. Odkazy v postoch majú zmysel (napr. na generovanie návštevností), ale zdieľaniu obsahu skôr škodia.

Galérie fotiek. Aj napriek tomu, že sa pri obchodných značkách príliš nevyužívajú, výrazne vplývajú na viralitu postu. Galérie majú veľký potenciál.

Emotikony. Posty, ktoré obsahujú emotikony získavajú viac “like-ov“, viac komentárov a viac

zdieľaní ostatných užívateľov.

 

Text

V Stratégiách raz uverejnili zaujímavú infografiku, ktorá vyjadrovala mieru úspešnosti pri priamom požiadaní fanúšika o „aktivitu“:

7x vyššia je zdieľanosť pri postoch, v ktorých o zdieľanie priamo požiadajú

3,3x väčšia je pravdepodobnosť, že fanúšikovia reagujú  na príspevok, kde ich o komentár poprosia

3x väčšia šanca je, že fanúšovia „olajkujú“ príspevok, keď ich o to v „poste“ požiadajú

 

Príspevok je na ploche, ale čo potom?

Nasledujú ďalšie dôležité kroky…

Pravidelná kontrola komentárov, aby sme mali prehľad, čo sa fanúšikom páči a čo nie

Rozvíjanie diskusie je dôležité, pretože keď reagujeme na komentár, podnecujeme tým diskusiu a tým virálne šírime povedomie o stránke.

Kontrola súkromných správ - niektorí fanúšikovia nás môžu kontaktovať prostredníctvom súkromnej správy, aby nám poradili, potrebovali poskytnutie informácie, prípadne si kúpili náš výrobok alebo službu.