vylet (8)

Obraz vytvára príbeh značky a dokáže blafovať

Fotografia od svojho vzniku prešla niekoľkými zásadnými zmenami, ktoré sa prejavujú na celkovom výraze reklám v rôznych obdobiach ich vzniku. Od jednoduchých figuratívnych fotografií, cez umelecké, reportážne až po dnešné moderné spôsoby zobrazovania „umelej reality“. Obraz vytvára príbeh značky. A dokáže blafovať.

Dokonale vyretušované modelky s upravenými telesnými proporciami sa na nás denne pozerajú z billboardov, citylightov, plagátov či brožúr a udávajú smer nášmu vnímaniu dokonalosti. Aj keď sú len výtvorom spojenia tvorivého nápadu, pozorného oka a otvorenej mysle kreatívcov.

Nejde pritom len o ženskú krásu v reklame, ale o akúkoľvek reklamnú a prezentačnú fotku – exteriéry, interiéry, produktová fotografia a ďalšie.

Kým v minulosti fotografie ilustračne dopĺňali textovo orientované reklamy, dnes sú ich základom. Fotografie rôznych žánrov denne zaplavujú všetky komunikačné kanály, vzniká obrovský dopyt po fotografiách rôzneho žánru a rôznej kvality. Uploadujú sa do databánk a fotobánk, modelingové agentúry predávajú tváre modeliek, tímy vizážistov a stylistov skúšajú stále divokejší outfit, produkcie využívajú stále viac špeciálnych efektov a geniálnych počítačových úprav a navyše internet a sociálne siete zaplavili milióny amatérskych fotiek.

Musíme si však uvedomiť rozdiel medzi fotografiou a fotografiou. Nie všetko, čo zachytí snímač digitálneho fotoaparátu je hneď fotografia. Nazvime ju obrázok. Až výberom najlepších obrázkov nafotených premysleným spôsobom a upravených do najlepšej možnej formy vzniká fotografia, ktorú je možné použiť pre účely komunikácie a propagácie.

Tak čo? Aký typ obrázkov používate pre prezentáciu vy?